Od poniedziałku, 28 października., w Słupsku realizowane są testy autobusu klasy midi - Iveco Heuliez E-way 10,7. Jest to kolejny, piąty już, autobus elektryczny sprawdzany przez Operatora - Miejski Zakład Komunikacji. W słupskiej sieci komunikacji miejskiej został oznaczony numerem 9104 i będzie możliwy do spotkania głównie na linii 9.
Elektryczny autobus o długości 10,7 m jest w pełni niskopodłogowy i klimatyzowany. Należy do nowej generacji autobusów - E-WAY, oferowanej przez Iveco Bus we współpracy z Heuliez. Długość pojazdu zapewnia mu należytą zwrotność co jest szczególnie istotne w przypadku przejazdów wąskimi ulicami.
Autobus wyposażono w komplet baterii 346 kWh, gwarantujących maksymalną moc 310 kW. Zainstalowano je w tylnej komorze i na dachu pojazdu, nie zabierając przestrzeni dla pasażerów.
Przypomnijmy, że słupski przewoźnik testuje w o
statnim czasie sporą liczbę autobusów elektrycznych, zarówno 12- jak i 18-metrowych. W mieście można było spotkać przegubowego MAN-a, 12-metrowego Solaria oraz Yutonga o tej samej długości. Do tego na ulicach Słupska
kursował także Higer Fencer F1, na podwoziu Scani, co było symbolicznym nawiązaniem do historii komunikacji miejskiej. Flota MZK w przeważającej mierze opiera się bowiem o pojazdy wyprodukowane przez Scanię, która przez lata tworzyła autobusy w słupskiej fabryce. Niestety
fabryka została zamknięta, a Słupsk musi się otworzyć na zakupy innych autobusów.
Miasto planuje nabycie kolejnych elektrobusów (do tej pory posiada
osiem wyjątkowych... Scani) w liczbie 12, na
których zakup ma pozyskać środki z funduszy europejskich w ramach słupskiego ZIT-u.